Vandaag gaan we naar buiten voor een wandeling!

Na de eerste drie dagen gefocust te hebben op gedachten, ademhaling en voeding, is het vandaag tijd om naar buiten te gaan. De buitenlucht en waar mogelijk de natuur in.

Dat wandelen goed voor je is, weten we wel. Het bevordert je gezondheid, stimuleert vetverbranding, helpt je om stress te verlagen, je krijgt er energie van en ook voor afvallen of het peil houden van je gewicht is het een top activiteit. Vandaag besteden we aandacht aan bewust buiten zijn. En wel aan alleen in stilte naar buiten gaan en al je zintuigen gebruiken. Je bent daardoor in het hier en nu en bent meer bewust van wat er om je heen is. 

Oefening:

  • Ga naar buiten het liefst in een park, bos of andere natuur
  • Wandel een paar minuten en start dan met het gebruiken van je zintuigen
  • Kijk wat langer naar wat je ziet, een boom, een blad, water, de lucht
  • Ruik je omgeving, de frisheid van de winter, de warmte van de zon
  • Hoor wat er om je heen is, vogels, voetstappen, krakend blad
  • Voel de wind op je gezicht
  • Proef de smaak in je mond
  • Na het bewust gebruiken van je zintuigen beëindig je de oefening en wandel je zo lang als jij fijn vindt.

Neem er de tijd voor en geef al je zintuigen de aandacht. Blijf in stilte en neem alles in je op. Bij terugkomst neem je een kop koffie of thee en laat je alles nog eens voorbij komen. Geniet van al het moois wat je gezien, geroken, gehoord en gevoeld hebt.

Succes!